marți, 15 martie 2011

Eu şi întrebările mele...

Sunt tot mai dezamăgită... Aş vrea să fiu imună, oarbă la tot ce n-aş vrea să existe dar unde să mă ascund de epidemia de prostie care se extinde pe zi ce trece? Încotro să mă uit ca să nu mai văd nepăsarea de pe feţele oamenilor din jur? Cum să le spun că nu doar banii sunt totul pe lumea asta şi că necaracterizându-i în viaţă decât "a avea" pierd atâtea lucruri minunate? Cum să le arăt eu ce frumos ar putea să-şi ocupe clipele libere dacă i-ar interesa mai puţin bârfele, scandalurile, răutăţile? Şi cum să le spun că momentul când trebuie să tragem linie şi să concluzionăm nu vine când vrem noi?
Mă gândesc ce-ar spune oamenii aştia dacă ar trebui să facă un bilanţ al vieţii lor? Oare şi-ar da seama că viaţa trece pe lângă ei şi că de fapt nici nu trăiesc...?
Nu înţeleg când ne-am dezumanizat atât de mult... Când şi de ce am uitat să fim cu adevărat oameni? Când şi de ce s-au răsturnat toate valorile? Când şi cine a spus că tinerii nu sunt buni de nimic, că trebuie să fie pe o treaptă mai jos doar pentru că sunt tineri? De când nu mai interesează pe nimeni "calitatea" ci doar cantitatea şi de ce acest cuvât, devenit "la modă" , e lipsit de sens, de consistenţă? De ce nu mai e nimic sfânt în ţara asta, în oamenii din ea, şi nici o lege nu se mai respectă decât dacă eşti suficient de "şmecher" şi dacă faci parte din gaşca potrivită? Când s-a întors toată lumea asta cu susul în jos?
Cum sa-i opresc pe oameni din goana lor nebună spre ... nu ştiu unde... când lumea parcă nu mai vrea să stea, toţi vor să plece undeva...?

6 comentarii:

  1. Nu te poti ascude de ei si nu e normal.Fii mai puternica decat ei, gaseste-i pe cei ca tine si impreuna veti fi uniti.Si mai ales nu renuntati .Fiti vocali, cereti-va drepturile si poate intr-o buna zi veti trai intr-o tara mai buna decat e acum, intr-o societate mai evoluata .Hai sa incepem prin a fi uniti noi intre noi, apoi sa fim mai indrazneti.Da-mi voie sa-mi ridic palaria in fata ta.Esti tanara si esti frumoasa, esti desteapta si verticala.Ai toata calitatile pentru a merge pe strada cu fruntea sus si a tinti sus .

    RăspundețiȘtergere
  2. da... cuvinte mai potrivite probabil ca nici nu exista pentru a exprima faptul ca "am uitat sa fim oameni"... mai cumplit este ca observ zi de zi cum unii dintre noi, cei mai tineri, avem aceeași tendință. Probabil ca spre asta ne îndrumă condițiile în care trăim astăzi... când ajungi la o vârstă și constați ca nu ai realizat nimic în viata pentru ca nu ai cu ce, atunci ajungem sa ne rezumam la "a avea"... din păcate...

    RăspundețiȘtergere
  3. S-au intalnit toate Anele :D. Va multumesc. Nu pentru comentarii in sine ci pentru ca v-ati facut timp sa va aplecati si spre gandurile mele.

    RăspundețiȘtergere
  4. buna. poti sa-i opresti, scriind mai des in blog...:)
    sa stii ca undeva conteaza. exact cum zici, "farame de suflet", dar uite ca le dai importanta.
    striga mai tare, e imposibil sa nu te-auda cineva
    cel putin prima Ana te va aprecia daca strigi

    RăspundețiȘtergere
  5. Constat cu...bucurie ca aceasta constiinta numita Ana, nu doarme...constat cu bucurie ca ti-ai pastrat acea charisma proprie, adaptata mai ales descoperiri si dezvaluirii adevaratelor naturi care te inconjoara.
    Referitor la ceea ce afirmi tu mai sus...ai dreptate,nu stiu ce as mai putea adauga. Intr-o lume in care predomina "glasul sangelui" , sexualitatea exacerbata, acumularea deja "arhaica" a valorilor materiale fara munca..si lista continua, ce-i drept...ce asteptari ai avea? Eu personal...ma chinui intr-un pe un drum, ca apoi sa constat, printre efervescentele erori de gandire, ca este necesar sa o iau de la capat...Si eu consider ca nu se inchid usi in fata in mod voit, deliberat. Nu am varsta lui Matusalem, insa, pot sa afirm ca era parca mai bine pe vremea lui Ceaşca???? e o intrebare retorica, aveam decat 7 ani, dar...daca cei mai mari ca noi spun ca d.p.d.v social si politic...macar pareau toate bune. Acum, privind la starea d efapt inconjuratoare nu pot decat sa ne indrum spre rabdare, perseverenta si consecventa in ceea ce putem face..si niciodata sa nu uitam ca avem oameni, care ne privesc de dupa umar si care se vor a fi facuti mandri de catre noi..eu..tu..banuiesc ca ai persoane dragi alaturi de tine...eu zic ca aceasta ar trebui sa fie motivatia ta spre a cauta noi si noi carari si usi care abia asteapta sa le deschizi..stiu ca nu ai nevoie de sfatul "meu" si ca stii mai bine decat oricine ce vrei de la viata...Nu vad rostul, sincer, al faptului ca te-ai suparat..remarc ca strigi singura..ei bine, sa stii ca nu capeti acel prestigiu pe care l-ai avea atunci cand lupti singura si mai si castigi! Tu ai fost dintotdeauna tare, ai stiut ce vrei...doar ca nu ai gasit mereu persoanele potrivite atunci cand aveai de trecut hopul final...eu zic sa fii "egoista" si sa incerci singura. astfel, asumarea victoriei iti va reveni pur si simplu tie!

    Imi pare bine sa te "revad"...

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru sfaturi, chiar daca nu stiu de la cine vin si nu ma pot bucura si eu de "revedere"...

    RăspundețiȘtergere